هضم راحت، کاهش قند خون و بهبود سلامت استخوان، برخی از خواص کدوی سبز
هضم راحت، کاهش قند خون و بهبود سلامت استخوان، برخی از خواص کدوی سبز

هضم راحت، کاهش قند خون و بهبود سلامت استخوان، برخی از خواص کدوی سبز، اگرچه کدوی سبز اغلب به عنوان نوعی سبزیجات تلقی می‌ شود، اما معمولا به عنوان میوه طبقه‌ بندی می ‌شود. رنگ کدو سبز از رنگ زرد تا سبز تیره متغیر است. کدو سبز در طب سنتی برای درمان سرماخوردگی، درد و بیماری ‌های مختلف استفاده شده‌ است. با این حال، همه کاربردهای آن به وسیله علم پشتیبانی نمی ‌شود.

به هضم سالم کمک می کند.

کدوی سبز می تواند فرایند هضم سالم را به روش های مختلفی انجام دهد.

برای شروع، این کدو سرشار از آب است، که می تواند مدفوع را نرم کند و این امر احتمال ابتلا به یبوست را کاهش می دهد.

علاوه بر این، این کدوی تابستانی هم دارای فیبر محلول و هم غیرمحلول است.

فیبر غیرمحلول نیز باعث عبور راحت تر مواد غذایی از طریق روده شما شده و باعث کاهش خطر ابتلا به یبوست می شود.

در عین حال، فیبر محلول به تغذیه و پرورش باکتری‌های مفید که در روده شما زندگی می‌کنند کمک می‌کند. این باکتری‌های مفید اسیدهای چرب با زنجیره کوتاه (SCFAs) را تولید می‌کنند که این اسیدهای چرب انرژی سلول های روده شما را تامین خواهند کرد.

علاوه بر این، SCFA می تواند به کاهش التهاب و علائم اختلالات خاص روده، از قبیل سندرم روده تحریک پذیر (IBS)، بیماری کرون و کولیت اولسراتیو کمک کند.

سطح قند خون را کاهش می دهد.

یکی از مزیت های استفاده از کدوی سبز کمک به کاهش سطح قند خون در افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ است.

۳ گرم کربوهیدرات موجود در هر فنجان پخته‌ شده (۲۳۲ گرم) کدو سبز جایگزینی مناسب قند برای کسانی است که به دنبال کاهش مصرف کربوهیدرات هستند.

رژیم غذایی کم کربوهیدرات می ‌تواند به میزان قابل ‌توجهی سطوح قند خون و انسولین را کاهش دهد، که هر دو می‌توانند میزان قند خون را ثابت نگه دارند و نیاز به مصرف دارو را در افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ کاهش دهند.

فیبر موجود در کدوسبز نیز قادر است سطح قند خون را ثابت نگه دارد. رژیم های غذایی سرشار از فیبر مانند میوه ها و سبزیجات -از جمله کدو سبز- همواره با ریسک پایین تر ابتلا به دیابت نوع ۲ ارتباط دارند.

فیبر یافت شده در کدوی سبز نیز می‌تواند به افزایش حساسیت انسولین، که می‌تواند موجب تثبیت میزان قند خون شود، کمک کند.

موجب بهبود سلامت استخوان ها می شود.

کدوی سبز غنی از آنتی اکسیدان ها، لوتئین و زاکسنتین، ویتامین K و منیزیم است که همه این ها در تقویت استخوان ها نقشی موثر ایفا می کنند.

با خوردن کدو سبز یک پروستات سالم داشته باشید.

تحقیقات حیوانی نشان می دهد که عصاره دانه کدو سبز می تواند در جهت محدود کردن هایپرپلازی پروستات که شایع‌ترین علت انسداد مجاری ادراری است که در میان مردان رخ می‌دهد، کمک کند.