راهنمای کامل خرید بلیط های کنسلی هواپیما

شما برای خرید بلیط کنسلی هواپیما می توانید در سامانه فروش بلیط هواپیما تیک بان اقدام به خرید بلیط هواپیما دلخواه خود کنید و بعد از جستجو پرواز موردنظرتان بر روی گزینه مقررات پرواز از قوانین تغییر و کنسلی بلیط از سوی ایرلاین آن پرواز باخبر شوید. شما باید این مقررات را در همین ابتدای کار به دقت مطالعه کنید و با دقت بیشتر بلیط تان را خریداری کنید تا اگر در ادامه مراحل خرید با مشکلی روبه رو شدید یا از خرید منصرف شدید بتوانید خرید بلیط خودتان را با اطلاع قبلی از مقررات آن کنسل کنید. دقت کنید که هر نوع درخواست کنسلی از سوی مسافر، براساس مقررات هواپیمایی کشوری، مشمول جریمه کنسلی است. مقدار این جریمه با توجه به مقررات هر ایرلاین متفاوت است. بعد از اینکه شما درخواست کنسلی بلیط را به صورت آنلاین دادید، هزینه جریمه از قیمت بلیط خریداری شده شما کاسته می شود و مانده مبلغ به کارت بانکی تان واریز می شود. در بلیط های خریداری شده چند نفره می توانید برای کنسلی بلیط یک یا چند نفر از مسافران، درخواست خودتان را با توضیحات لازم و مشخصات دقیق به همکاران ما در سایت تیک بان خبر دهید. درباره وارد کردن مشخصات گروهی در قوانین تغییر و کنسلی بلیط عادی تنها فردی که از سوی تمامی مسافران مجاز است می تواند برای ثبت و بستن قرارداد به تیک بان برای پیگیری بلیط خریداری شده هواپیما مراجعه نماید. در خرید گروهی این شخص می تواند درباره کنسلی و یا گرفتن مبلغ پرداختی اقدام کند و بقیه مسافران نمی توانند هیچ کاری بکنند و تیک بان در قبال سایر مسافران هیچ تعهدی ندارد.

 

قابل توجه است که قوانین کنسلی هر چارتر کننده متفاوت است. پس از درخواست استرداد توسط مسافر، سایت یا آژانس از شما می خواهد اطلاعاتی مثل نام مسافر، شماره بلیط، شماره کارت بانکی و … به شماره خاصی پیامک نمایید. سپس درخواست کنسلی و استرداد هزینه را به چارتر کننده یا شرکت هواپیمایی مربوطه ارسال و آن را پیگیری می نماید و تنها در صورت پذیرش این درخواست از سوی چارتر کننده یا شرکت هواپیمایی، جریمه از قیمت بلیط کسر شده و کل بقیه پول، به طور آنلاین بین ۲۴ تا ۷۲ ساعت به حساب مسافر برمی گردد. همچنین در صورتی که تاخیر پرواز کمتر از ۲ ساعت باشد، کنسلی پرواز مطابق با جریمه های تعریف شده ایرلاین یا چارتر کننده لحاظ می گردد اما اگر پرواز با تاخیر بیش از ۲ ساعت یا نقص فنی دچار شد و در نهایت منجر به انصراف شما از پرواز شد، در مورد پروازهای چارتر ارائه اصل بلیط مهر و تایید شده توسط ایرلاین مستقر در فرودگاه به قاصدک ۲۴ ضروری است و در مورد مورد بلیط های سیستمی ارائه تصویر بلیط مهر شده (از طریق ایمیل یا فاکس) کافی است. بدیهی است پس از انجام این امر همکاران ما در بخش پشتیبانی، درخواست انصراف شما را پیگیری می نمایند.

با درخواست مسافرین برای خرید بلیط، اطلاعات پروازها برای اعمال آخرین تغییرات به روز خواهد شد. این تغییرات ممکن است شامل تغییر کلاس پروازی، اتمام ظرفیت یک چارترکننده و تامین بلیط از چارترکننده جدید یا تغییر قیمت توسط چارترکننده باشد. پیشنهاد می کنیم در این مواقع از پایین صفحه ی رزرو دکمه ی “انصراف و بازگشت” نارنجی رنگ را کلیک کرده و از لیست پروازهای به روز شده پرواز خود را انتخاب نمایید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *